امتیاز کاربران:/0
ضعیفعالی 

 برگزاری کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه های آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان

کارگاه یک روزه ارزیابی درونی و تدوین برنامه­‌های بهبود کیفیت گروه­‌های آموزشی توسط هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی و شورای هماهنگی دانشگاه‌­ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی منطقه 9 کشور، روز پنج شنبه مورخ 10 آبان 97 در محل مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیر­انتفاعی بینالود مشهد برگزار شد.

این کارگاه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس مسؤلین مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی– غیر­انتفاعی بینالود مشهد، ضمن خیر­مقدم به شرکت­‌کنندگان، بر ضرورت برگزاری چنین کارگاه‌­هایی به منظور بهبود کیفیت فعالیت­‌های آموزش عالی تأکید نمودند.

سپس آقای دکتر طیرانی رئیس شورای هماهنگی دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر­انتفاعی منطقه 9 کشور، نیز با تشکر از هیأت نظارت و ارزیابی استان خراسان رضوی به­‌منظور برگزاری این کارگاه، مختصری از روند برگزاری کارگاه و به نقش و اهمیت این قبیل فعالیت­‌ها تأکید کرد.

در ادامه آقای دکتر جعفری ثانی، دبیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استان خراسان رضوی به ایراد سخنرانی در خصوص معرفی برنامه­‌های کارگاه و لزوم نظارت و ارزیابی در گروه­‌های آموزشی پرداخت. وی افزود که این کارگاه با رویکرد جدید برای اولین بار در سطح مدیران گروه­‌های آموزشی دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی –غیر انتفاعی در سطح کشور اجرا می­شود.

دکتر محمد­رضا نیستانی، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدرس این کارگاه، با بیان تعریفی از فرایندهای ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌­های بهبود کیفیت گروه­های آموزشی، برگزاری این کارگاه­‌ها را در جهت برنامه‌­ریزی از پایین به بالا با استفاده از توانمندی و وظایف مدیران گروه­‌های آموزشی ضروری دانست.

در ادامه سه کارگاه تخصصی متشکل از رؤسای دانشگاه‌­ها و مؤسسات، مدیران ارزیابی درونی و مدیران گروه­‌های آموزشی تشکیل و در دو جلسه صبح و عصر دنبال شد. در هریک از کارگروه­‌ها، شرکت­‌کنندگان ضمن هم­اندیشی به انجام فعالیت گروهی پرداخته و در ابتدا مشکلات گروه­‌های آموزشی شناسایی و سپس دسته‌­بندی شد. در ادامه اعضای هر کارگروه به ارائه راه­‌حل­‌های پیشنهادی با توجه تجربیات خود پرداختند. تکمیل کاربرگ­‌های شناسایی نشانگرها از دیگر برنامه‌­های اجرا شده در کارگروه­‌های آموزشی بود. در پایان، نماینده هر کارگروه به ارائه جمع­‌بندی موضوعات مطرح شده در هر یک از کارگروه­‌ها برای شرکت­‌کنندگان پرداختند.

 

330x250x30af883285be9b3e560489159fdf5790.jpg.pagespeed.ic.sXICfpNmJz7c35eef914a32a905de49ee25d80fd58

fbbb6cddb34100f59df1a642baa7f05bf2205a17cfc097f8649a174ef145d2d6

38b098aea4981bc4c44d21def8517be538b098aea4981bc4c44d21def8517be5

1cf93df28d42dbf7ce084275c29db0e3c7405195344dc4686361b8dc37a775f

5f9106f51d364bc3db7d3e32d3767dc0