برگزاری کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامههای بهبود کیفیت گروه های آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان کارگاه یک روزه ارزیابی درونی و تدوین برنامههای بهبود کیفیت گروههای آموزشی توسط هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی و شورای هماهنگی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی منطقه 9 کشور، روز پنج شنبه مورخ 10 آبان 97 در محل مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی بینالود مشهد برگزار شد. این کارگاه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس مسؤلین مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی بینالود مشهد، ضمن خیرمقدم به شرکتکنندگان، بر ضرورت برگزاری چنین کارگاههایی به منظور بهبود کیفیت فعالیتهای آموزش عالی تأکید نمودند. سپس آقای دکتر طیرانی رئیس شورای هماهنگی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی منطقه 9 کشور، نیز با تشکر از هیأت نظارت و ارزیابی استان خراسان رضوی بهمنظور برگزاری این کارگاه، مختصری از روند برگزاری کارگاه و به نقش و اهمیت این قبیل فعالیتها تأکید کرد. در ادامه آقای دکتر جعفری ثانی، دبیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استان خراسان رضوی به ایراد سخنرانی در خصوص معرفی برنامههای کارگاه و لزوم نظارت و ارزیابی در گروههای آموزشی پرداخت. وی افزود که این کارگاه با رویکرد جدید برای اولین بار در سطح مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی –غیر انتفاعی در سطح کشور اجرا میشود. دکتر محمدرضا نیستانی، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدرس این کارگاه، با بیان تعریفی از فرایندهای ارزیابی درونی و تدوین برنامههای بهبود کیفیت گروههای آموزشی، برگزاری این کارگاهها را در جهت برنامهریزی از پایین به بالا با استفاده از توانمندی و وظایف مدیران گروههای آموزشی ضروری دانست. در ادامه سه کارگاه تخصصی متشکل از رؤسای دانشگاهها و مؤسسات، مدیران ارزیابی درونی و مدیران گروههای آموزشی تشکیل و در دو جلسه صبح و عصر دنبال شد. در هریک از کارگروهها، شرکتکنندگان ضمن هماندیشی به انجام فعالیت گروهی پرداخته و در ابتدا مشکلات گروههای آموزشی شناسایی و سپس دستهبندی شد. در ادامه اعضای هر کارگروه به ارائه راهحلهای پیشنهادی با توجه تجربیات خود پرداختند. تکمیل کاربرگهای شناسایی نشانگرها از دیگر برنامههای اجرا شده در کارگروههای آموزشی بود. در پایان، نماینده هر کارگروه به ارائه جمعبندی موضوعات مطرح شده در هر یک از کارگروهها برای شرکتکنندگان پرداختند. |
|
|