![]() |
یکصد و سیزدهمین جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی |
یکصد و سیزدهمین جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی روز سه شنبه مورخ 98/07/23 ساعت 17 الی 19 در محل سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. در این جلسه ابتدا آقای دکتر کافی ضمن خوش آمد گویی به اعضا، از دبیرخانه هیأت، اعضای هیأت و کارگروههای تخصصی به مناسبت کسب بالاترین امتیاز ارزیابی عملکرد در سال 1397 تشکر کرده و این موفقیت را به آنان تبریک گفت. ایشان در ادامهی جلسه در خصوص زمان جلسات، تعداد گزارشهای بازدید مطرح شده در جلسه بر بهرهوری و مدیریت زمان تأکید و برای بهبود کیفیت آموزش عالی، با اشاره به تجربه دنیا در برگزاری آزمونهای استاندارد پایان نیم سال توسط دانشگاههای مادر، خواستار تشکیل مؤسسات اعتبارسنجی و بهبود کیفیت آموزش عالی توسط افراد متخصص شد. دکترکافی در ادامه بر برگزاری کارگاههای آموزشی و توانمندسازی زیرنظامها تأکید کرد و ساز و کارهایی در این خصوص پیشنهاد نمود و در راستای انجام بازدیدهای هیأت استانی بر استفاده از پتانسیل مؤسسات آموزش عالی موفق تأکید کرد. آقای دکتر جعفری ثانی دبیر هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی نیز از تمامی افراد همکار هیأت، اعم از اعضای هیأت و کارگروهها، افراد مشارکت کننده در بازدیدها، افرادی که در برگزاری کارگاههای توانمندسازی همکاری داشتهاند، به مناسبت کسب بالاترین امتیازعملکرد هیأت تشکر کرد. گزارش مختصری از عملکرد هیأت در شش ماه اول سال در خصوص حضور مؤثر دبیرخانه هیأت در نشست نهم هیأتهای استانی در دانشگاه کردستان، عملکرد کارگروه ویژه پیشگیری از جرائم آموزش عالی اریه داد و خواستار تصویب قانون مسؤولیت مدنی برای مؤسسات آموزش عالی شد. در این جلسه آقایان دکتر محمد رضا رمضانی و احسان صابریان، از اعضای هیأت پیشنهادهایی در خصوص بهبود کیفیت هیأت نظارت استانی مدون و مکتوب به جلسه ارائه دادند. سپس آقای دکتر طاهری تربتی عضو هیأت به مثلث دانشجو، هیأت، مؤسسه، اشاره و تأکید کرد دانشجوی ضعیف آینده را دچار مشکل میکند. آقای دکتر کیذوری، به هویت هیأتهای استانی درخصوص اعتبارسنجی و ارتقای کیفیت و تأثیر تفاوتهای هر کدام بر رویکردهای بازدیدها، نظراتی مطرح کرد و خواستار تبیین ساز و کار انتقال دانش و تجربه از اعضای قدیمی به اعضای جدید شد. آقای دکتر تشکری نیز با اشاره به مأموریت و رسالت مؤسسات، موقعیت جغرافیایی، توانمندی و قابلیت مؤسسات و مراکز در هریک از زیرنظامها اشاره و توجه به این موضوعات در بازدیدها را تأکید کرد و خواستار انضباط بخشی عرضه آموزشهای کوتاه مدت شد و ساز و کاری نیز در این خصوص ارائه داد. آقای دکتر احمدی، از اعضای هیأت خواستار برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای هیأت در موقع انتصاب شد و در خصوص بازدیدها اشاره کرد که گروه اعزامی به مؤسسات باید به گونهای باشد که تمامی دانشجویان و کارکنان از این رویداد باخبر شوند. وی در خصوص کسب بالاترین امتیاز عملکرد ضمن تبریک این موفقیت، اشاره کرد که به وزارت متبوع باید منعکس شود که برای اهمیت دادن به تفاوت امتیازات عملکرد باید مؤسساتی که عملکرد موفقی دارند، اعتبارات و بودجه خاصی درنظر گرفته شود. |