Article informationRow

 Revealing the Hidden Curriculum in Higher Education

 

 
keywords: Hidden curriculim - Higher education - teacher role- Philosophy of education - teacher_student relationship

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
ردیفاطلاعات مقاله

 

 

1

ارزیابی طراحی برنامه درسی برخط بر اساس نگرش دانشجویان دانشگاه‌های تهران

آمنه ملا محمدی - دکتر مرتضی کرمی - دکتر حسین جعفری ثانی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #نگرش -#طراحی برنامه درسی- #برنامه درسی برخط #آموزش عالی

 

 

2


دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی در آینه تضمین کیفیت: تجارب کارشناسان نظارت و ارزیابی

دکتر حسین جعفری ثانی-لیلا رضایی مقدم

دریافت مقاله

واژه‍‌های کلیدی: #مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی #نظارت و ارزیابی آموزش عالی #تضمین کیفیت

 

3

شناسایی مسائل و چالش‌های تضمین کیفیت و ارائه راه‌کارها برای نظام آموزش عالی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای

دکتر حسین جعفری ثانی - دکتر علی جهان - زهره شاهسون

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:#چالش - #نظارت و ارزیابی #عوامل تسهیل بخش #آموزش عالی #علمی-کاربردی #فنی و حرفه‌ای

 

4

چالش‌ها و مشکلات تضمین کیفیت آموزش عالی با تاکید بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی در ایران

دکتر حسین جعفری ثانی - سید محمد جعفر جعفریان راد - زهره شاهسون

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #چالش #نظارت و ارزیابی #کیفیت #آموزش عالی #دولتی #فرهنگیان #پیام نور

 

5

 تأملی بر مفاهیم نظارت، کنترل، ارزیابی  و پایش در آموزش عالی

زهره شاهسون-دکتر مجتبی بذرافشان مقدم- دکتر بهروز مهرام-دکتر مقصود امین خندقی

 دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: # نظارت # کنترل #ارزیابی #پایش

 

6

سیمای نظارت و ارزیابی در نظام‌های آموزش عالی جهان

زهره شاهسون-دکتر مجتبی بذرافشان مقدم- دکتر بهروز مهرام-دکتر مقصود امین خندقی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:# نظارت- # ارزیابی #کیفیت #نظام آموزش عالی

7

عتف

ماهنامه خبری تحلیلی علوم، تحقیقات و فناوری- وابسته به معاونت آموزشی و پژوهشی

دریافت ماهنامه

 

8

 

ارائه چارچوب مفهومی ارزیابی سرمایه فکری درآموزش عالی_ رهیافتی برای مراکز آموزش عالی فنی و مهندسی

قاسم سلیمی- زهرا راثیان

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: موزش عالی- سرمایه فکری- دارایی‌های نامحسوس-دانشگاه‌ها- مدیریت دانش-شاخص‌های ارزیابی

 

9

ارائه و ارزیابی اثربخشی چند شیوه تدریس در آموزش رشته علوم تربیتی

جواد شیر کرمی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: فرآیند تدریس- روش‌های سنتی- شیوه‌های جدید- آموزش دانشگاهی

 

10

ارائه یک مدل مشارکتی ارزشیابی استاد

نیکو یمانی-علی‌رضا یوسفی-طاهره چنگیز

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:ارزشیابی استاد- فرآیند ارزشیابی-بانک گزینه‌ها- تدریس اثربخش

 

11

ارزشیابی کیفیت برنامه درسی در نظام آموزش عالی

المیرا جاوید- فاطمه فرزادیان

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #آموزش عالی- #ارزشیابی- کیفیت برنامه درسی

 

12

ارزشیابی کیفیت درونی دروس عمومی دوره کارشناسی ازدیدگاه اساتید و دانشجویان

یعقوب عزیزی-علی‌رضا صادقی-حسین عبداللهی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #ارزشیابی کیفیت- #برنامه درسی- دروس عمومی-#آموزش عالی

13

ارزشیابی و کنترل کیفیت راهبردهای یاددهی یادگیری برنامه‌های درسی آموزش عالی از دیدگاه اساتید و دانشجویان

محمد بیرامی- حسین رحیمی راد- رحمان بدری

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #ارزشیابی- کنترل کیفیت- راهبردهای یاددهی- یادگیری برنامه درسی- #آموزش عالی

 

14

ارزشیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی فرایندی داوطلبانه یا اجباری؟

رضا محمدی- مریم زمانی‌فر- فاطمه صادقی مندی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:#آموزش عالی- #ارزشیابی- #تضمین کیفیت- فرآیند داوطلبانه-اجباری

 

15

ارزیابی برنامه‌های آموزش کارآفرینی درآموزش عالی

زهرا آراستی- سعیده سعید نبادکی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:آموزش کار آفرینی- #آموزش عالی- قصد کارآفرینی- هنجارهای ذهنی- درک کنترل رفتاری-نگرش به رفتار کارآفرینی

 

16

ارزیابی درونی و بهبود کیفیت برنامه درسی در گروه های آموزش مهندسی

مریم زمانی‌فر- رضا محمدی- فاطمه صادقی مندی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #آموزش عالی- #برنامه درسی-#ارزیابی درونی-گروه‌های آموزشی مهندسی

 

17

ارزیابی سیاست‌های فرهنگی آموزش عالی کشور: کثرت در وحدت فرهنگی/همزیستی فرهنگ علمی و دینی

ابوالفضل مرشدی- حسین خلج

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:ارزیابی سیاست-سیاست‌های فرهنگی- #آموزش عالی- کثرت در وحدت-فرهنگ دانشگاهی

 

18

ارزیابی عملکرد بخش آموزش عالی در سال ۱۳۸۵: فرایند، نتایج و دستاوردها

فرانک مختاریان-رضا محمدی-کورش پرند-عبدالرسول پور عباس

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #ارزیابی عملکرد- شاخص-#بخش آموزش عالی-حوزه ستادی- حوزه دانشگاهی

19

ارزیابی عملکرد نظام آموزش عالی مطالعه موردی مؤسسه‌های آموزشی علمی کاربردی (ترمیک و پودمانی) در شهر تهران

محمد رضایی-نورالله پاشا

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:#ارزیابی آموزش عالی- دانشجویان علمی-کاربردی - آموزش ترمیک - آموزش پودمانی

 


 

 

 

 
ردیفاطلاعات مقاله

 

20

 

ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان

حیدر قادری-عباس شکاری

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #آموزش عالی- #ارزیابی- برنامه درسی علوم تربیتی-#کیفیت

 

21

ارزیابی برنامه‌ی درسی رشته‌ی علوم تربیتی (گرایش مدیریت آموزشی) در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان

محبوبه عارفی

دریافت مقاله

 

22

ارزیابی درونی رهیافت مناسب برای بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی

غلام رضا پزشکی راد - حمیدرضا محتشم

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #کیفیت- #ارزیابی- #ارزیابی درونی- الگو(مدل)- کارفرما-دانش آموخته-اعتبار بخشی

 

23

ارزیابی عملکرد راهی به‌‌سوی تعالی نظام آموزش عالی(مطالعه موردی : دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید)

محمد خادمی کله لو- محبوبه عارفی- غلام رضا شمس مورکانی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #ارزیابی عملکرد-#آموزش عالی- مدل تعالی سازمانی- EFQM

 

24

استانداردهای آموزش عالی از آرمان تا واقعیت

عباس بازرگان

دریافت مقاله

واژهای کلیدی: #آموزش عالی- #ارزیابی- #کیفیت - استاندارد- ساختارسازی

 

25

اهمیت و ضرورت ارزشیابی در نظام آموزش عالی وتعیین شاخص های آن

سارا کهزادی-سیدرضا حسینی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #ارزشیابی- #آموزش عالی- #اثربخشی - شاخص‌های ارزشیابی آموزش

 

26

بررسی ارزشیابی کیفیت برنامه‌ی درسی در نظام آموزش عالی

عنایت کریم زاده - ذولفقار دیودل- عادل ظفری نژاد

دریافت مقاله

 واژهای کلیدی:#برنامه درسی- #آموزش عالی- #کیفیت- #ارزشیابی

 

27

بررسی تاثیر ممیزی، ارزیابی و اعتبار سنجی بر بهبود کیفیت نظام آموزش عالی (مطالعه موردی: اعضای هییت علمی دانشگاه گیلان)

سعید برخورداری

دریافت مقاله

واژهای کلیدی: فرآیند ممیزی-#ارزیابی- #اعتبارسنجی- #کیفیت آموزش عالی

28

بررسی تطبیقی نظام‌های ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش‌های کاربردی در جهان

رضا محمدی- مریم زمانی فر- فاطمه صادقی مندی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:#آموزش عالی - #ارزشیابی - #تضمین کیفیت - آموزش‌های کاربردی

 

29

بررسی نظام های ارزیابی آموزش عالی در جهان به منظور ارائه مدل مناسب برای آموزش عالی کشور

دکتر نادر قلی قوچیان-دکتر حسن شهرکی پور

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: مدل - نظام آموزش عالی- #ارزیابی آموزش عالی- ارزیابی 360 درجه‌ای-ارزیابی نظام آموزش عالی کشور

 

30

بررسی وضعیت ارزیابی در آموزش عالی کشور به منظور ارائه یک چارچوب ادراکی

سید رسول شاه رضایی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:چارچوب ادراکی - الگوی سیپو(CIPPO)- نظارت -#آموزش عالی

 

31

پارادایم جدید به سازمان بین المللی استاندارد نظام مهندسی در ارایه مدل ارزیابی کیفیت در سیستم آموزشی پیام نور

نفیسه رفیعی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:iso- نظام مهندسی-#ارزیابی- #کیفیت- #آموزش عالی - پیام نور

 


 

 
ردیفاطلاعات مقاله

 

32

 

پویش محیطی ارزیابی آموزش عالی در کشورهای منتخب و درس‌هایی برای ایران

محمد رحیم عیوضی -محمد حسینی مقدم

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: پویش محیطی- روند- رقابت پذیری- بین المللی شدن- ارزیابی نهادی- عدم قطعیت

 

33

تدوین چارچوب ارزشیابی اثربخشی برنامه‌های درسی آموزش عالی براساس رویکرد راهبردی

دکتر جعفر ترک زاده- دکتر رحمت الله مرزوقی- دکتر مهدی مهمدی-دکتر قاسم سلیمی-فهیمه کشاورزی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:#ارزشیابی‌برنامه درسی- اثربخشی برنامه درسی -رویکرد راهبردی- #آموزش عالی

 

34

تدوین و ارزیابی وضعیت عملکرد راهبردی مراکز آموزش عالی مورد: (دانشگاه علم و هنر یزد)

سید حبیب الله میرغفوری- میثم شفیعی رودپشتی-فاطمه ابویی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: نقشه راهبردی - مدل‌سازی معادلات ساختاری- کارت امتیازی متوازن

 

35

تشکیلات ارزیابی کیفیت دانشگاهی و شرایط تحقق ارتقاء کیفیت آموزش عالی مورد دانشگاه تهران

محمد دادرس-فریبا شریفی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:ارتقا کیفیت دانشگاه- تشکلیلات و ساختار ارتقا کیفیت- ساختارهای ارزیابی و کیفیت در دانشگاه تهران

 

36

تعیین وزن شاخص‌های ارزیابی عملکرد ورتبه بندی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان‌های غرب کشور

مریم قادری شیخ آبادی-سیاوش طالع پسند- عظیم زارعی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: تحلیل سلسله مراتبی -#ارزیابی عملکرد - رتبه بندی - #آموزش عالی

 

37

توسعۀ مدل ارزشیابی خط‌ مشی نگهداشت اثربخش اعضای هیأت علمی در آموزش عالی

حکیمه حسنقلی‌پور- مجتبی امیری- علی اصغر پور عزت

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:#آموزش عالی -ارزشیابی خط‌‌ مشی - روش آمیخته - مدل ارزشیابی- نگهداشت اثربخش

 

38

شاخص‌های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران

عباس اناری نژاد- مهدی مهمدی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی:آموزش از دور- #ارزشیابی - #شاخص -الگوهای ارزشیابی -#آموزش عالی

 

39

شناسایی چالش‌های ارزشیابی از آموخته‌های دانشجویان در نظام آموزش عالی ایران

فرهاد سراجی- یحیی معروفی- طاهره رازقی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: #ارزشیابی - آموخته‌ها - تکوینی- #آموزش عالی- فرآیند

 

40

 طراحی الگو برای ارزشیابی دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی مراکز و مؤسسات آموزش عالی دولتی

دکتر فریده هادوی - عبدالرحمان مهدی پور

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی آموزشی - کیفیت آموزشی- #آموزش عالی - تربیت بدنی- دوره کارشناسی

 

41

طراحی سازمان ملی ارزشیابی، اعتبارسنجی  تضمین آموزش عالی

جواد حاتمی - رضا محمدی

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: سازمان ملی- ساختار- #ارزشیابی- #اعتبارسنجی - #کیفیت آموزش عالی

42

تعارض اجرای آموزش سنتی در بستر یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی: نقش راهبردهای یاددهی - یادگیری در کاهش تعارض

دکتر حسین جعفری ثانی - فاطمه فرج پور بناب

دریافت مقاله

واژه های کلیدی: آموزش سنتی، آموزش الکترونیکی،  یادگیری ترکیبی، فرایند یاددهی - یادگیری

43

مقاله جایگزین معرفت! مصیبت تبدیل پژوهش به اجرای آیین‌های کمی در آموزش عالی ایران

دریافت مقاله

واژه‌های کلیدی: پژوهش، #آموزش عالی، آیین‌نامه‌های کمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rotbebandi

1543317620-n1

1544

1543317657-n3